1)اعلام تقاضای کتبی خرید با سربرگ شرکت مربوطه مبنی بر نوع خرید-تناژ خرید-نحوه پرداخت-مشخصات بانک (Loi-ICPO)
2)دریافت پیشنهاد همکاری همراه با اعلام کامل جزییات توسط فروشنده به خریدار(SCO)
3)ارسال پیش نویس قرارداد توسط فروشنده به خریدار
4 )امضای قرارداد توسط فروشنده و خریدار
5 )صدور پیش فاکتور توسط فروشنده به خریدار(PROFORMA INVOICE )
6)انجام ثبت سفارش کالا بر حسب پیش فاکتور توسط خریدار
7 )صدور فاکتور خرید توسط فروشنده به خریدار جهت انجام امور مالی (COMMERCIAL INVOICE )
8)انجام امور مالی که بر حسب توافق با فروشنده به صورتهای زیر میتواند صورت پذیرد
الف)حواله مستقیم TTمیتواند به صورت پیش پرداخت کامل و یا بر حسب توافق در دو یا سه مرحله انجام گردد
ب)گشایش اعتبارات اسنادیLC
ج)ضمانت نامه بانکی تعهد پرداخت
9 )بعد از انجام مرخله 8 فروشنده نسبت به اعلام تاریخ شروع بارگیری و حزییات کامل به خریدار اقدام مینماید
10)شروع بارگیری و ارسال پیش نویس اسناد کالا توسط فروشنده به خریدار و تایید ان توسط خریدار
11 )اتمام بارگیری و ارسال اسناد کامل بهداشتی و گمرکی کالا توسط فروشنده به خریدار شایان ذکر است اصل اسناد یا توسط کشتی حمل میشود ودر مقصد تحویل نماینده خریدار میگردد یا توسط پست DHLارسال به دفتر خریدار میگردد